گزارش گیری اختصاصی در تکلا استراکچر با تمپلیت ادیتور

یکی از کاربران عزیز تماس گرفته بودند و در مورد گزارش گیری اختصاصی در تکلا استراکچر سوال پرسیده بودند. البته بنده در مورد بحث گزارش گیری در دوره آموزش تکلا استراکچر که در سایت موجود است مفصلا مطالب مربوطه را تدریس نموده ام اما چون سوال ایشان جالب بود بد ندیدم ضمن پاسخ به پرسش ایشان یک فیلم آموزشی کوتاه در این رابطه تهیه کنم تا مرور و تمرینی دوباره در این رابطه داشته باشیم.

کار با بخش تمپلیت ادیتور برای گزارش گیری اختصاصی در تکلا

گزارشی که ایشان می خواستند تهیه کنند به این شکل بود که مختصات (x,y,z) نقاط شروع و پایان هر پارت را به همراه محل قرارگیری آن در گرید مربوطه موجود باشد. همانطور که می دانید بیشتر گزارش های مرسوم و معمول که در کارهای اجرایی به صورت پیش فرض در بخش گزارش های تکلا موجود است، اما تکلا این امکان را به ما هم می‌دهد که اگر خواستیم ریپورت (Report) اختصاصی در تکلا تهیه کنیم با توجه به نیازهایمان آن را در بخش تمپلیت ادیتور بسازیم و به گزارش های پیش فرض پروژه خود بی‌افزاییم.

فیلم کار با بخش تمپلیت ادیتور در تکلا استراکچر

بنده با بررسی که در جداول گزارش های پیش فرض نرم افزار داشتم متوجه شدم که اتفاقاً گزارش مورد نظر ایشان در پیش فرض ها موجود نیست و باید در قسمت template editor به صورت اختصاصی ساخته شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد تکلا استراکچر نسبت به نرم‌افزار‌های مشابه همین قابلیت شخصی سازی و انعطاف پذیری بالای آن است که کاربر می‌تواند بدون کوچکترین آگاهی از برنامه نویسی اتصالات و گزارش های مورد نیاز با سلیقه خود را به نرم افزار بی افزاید و از آن استفاده کند که در این فیلم آموزشی کوتاه تنها بخشی از قابلیت‌های آن را نمایان می‌کند.

مواد مهم اشاره شده در این فیلم

  • کار با Template Editor برای ساخت گزارش
  • انتقال به اکسل و فیلترینگ

پکیج آموزش تکلا استراکچر